CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, December 1, 2009

tak baik tipu budak-budak...

agak2 kalu aku start masuk gym buleh dapat tak body cam nie ???

hari nie aku ngan adik sudah ader plan nak tengok criter NINJA ASSASIN, giler ngko setelah berbalas criter dan bertukar pendapat (kena pulak dengar criter mamat rain dah train for 8 month for this movie, tukang kritik pulak cakap scene criter ne ganas giler like u never seen before) tak cakap banyak, trus ajerr aku call adik aku... siap, 1/2 hour aku sampai amik ngko...

aku layan gak tgk mamat HUJAN@RAIN nie berlakon, sebelum nie criter Kungfu Dunk, sebelum tu lagi criter Speed Racer (cameo appearance).. buleh ker mamat nie jadi ninja?? mamat nie ninja baik ker ninja jahat??? kena pulak membe yg dah tgk kater, scene lawan memang best giler siap bagi cakap above dia punye expectation....

so strategi pertama, adalah untuk meyakinkan adam utk tgk criter nie.. (ammar Ok lagi, rasuah ngan cheezel, bagi susu, settle dah dia bukan nak tgk sgt pun, cfm berlari ajerr dalam panggung tu karang...)

aku pun hapa lagi...
aku: adam, jom tgk wayang nak??
adam: criter apa??
aku: Hmmm.. HAAA.. criter NINJA NARUTO. amcam??
adam: criter kartun naruto tuh ker?? nak baba, nak..
aku: (tersenyum kambeng sambil mengenangkan umpan sudah dimakan)

maka on the way, sudah terbayang akan Popcorn yang bakal dibeli, air mineral yg bakal diseludup dari luar berserta mentos ngan snickers yang akan dikunyah ketika melihat akan ninja sepet beraksi... lepas pick up adik aku kat umah mak aku, trus aku ke Jusco Bukit Raja, satu-satunye tempat wayang yang aku rasa selesa sgt tgk kat situ, walaupun seat dia old scholl sikit takde laa canggih tinggi cam bucket seat dan dah lama gak laa TGV kat situ dari zaman aku belajor lagi laaa... tapi Ntah... feel comfortable kat situ...

sampai ajer kat TGV cam biasa, pak uda pun menjalankan tugas utk membeli tiket, aku pula pegi beli POPCORN DULU... (aku rasa TGV punye popcorn sedap lagi dari GSC... aku rasa laaa) ngan kudapan untuk anak-anak... adam ngan ammar pulak standard budak kampung, habis smua poster diHONGGAHnyer, berlari-lari seolah-olah berada dikampung sendri sambil menjerit disini dan disana....

(adam siap tunjuk kat poster NINJA ASSASIN, apsal lain jerr Naruto ni babah.. aku jawab, rilek dulu, ni naruto bila dah besar...)

Dan pada ketika itu laah MIMPI NGERI bakal bermula... jam pukul 12.25 pm dah nie, show pukul 12.30 pm, tetiba adik aku panggil aku pegi tiket kaunter, aku pun pergi laa, sampai2 siap sound lagi... laa beli ajer laaa tiket tu, 2 dewasa 2 budak... MASA tu aku buleh nampak keKELATan dan betapa KETATnye muka adik jantan aku masa tuh... adik aku pandang aku, lepas tu dia pandang awek jual tiket tu, lepas tu awek jual tiket tu tengok aku sambil berkata...

"MINTAK MAHAP BANG, CRITER NIE BEBUDAK TAK LEH TENGOK, LABEL DIA 18SG..."

aku terus terdiam, diam dan terus terdiam sambil............................

10 minit kemudian - kini aku dan adik aku masih lagi memakan popcorn, mentos, snicker dan mineral water yg diangankan sebelum tadi sambil menonton wayang juga, sementara adam dan ammar disebelaha aku pula tengah menikmati tayangan filem juga TAPI yg diorang angankan....






iaitu criter ASTRO BOY.....

# hampeh.. hampeh... ARGHHHHHHHhhHHHHH... Hmmmm takde rezki ler nampak gaya, ye laa takkan aku nak tinggal pulak 2 anak aku tgk criter lain, aku pulak tengok criter lain.. rain-rain gak.. hehehehhehe.. hampeh.. hampeh.. terkena aku, mcm maner laa aku buleh lupa laak tang 18sg nie....(ishhh,, sambil tepuk dahi 10x....)

20 minit kemudian - aku ngan adik aku masih lagi menonton ASTRO BOY, sambil disulami ngan gelakan tidak ikhlas, muka penuh ketat kerna memikirkan si Ninja tgh lawan saper time nie.. ish tak buleh jadi camnie, kena hantor balik jugak bebudak bertuah nie, lepas tu baru datang balik tgk show kul 2.30pm... ishhh, hampeh.. hampeh... (tepuk dahi lagi 20x.)

4 comments:

Iza said...

hahhahaha..hadoi..lawak gile!

m.o.x said...

ko gelak yer...... hehehehhehe... hampeh...

Unknown said...

ok apaa astro boy..aku layan tgk dgn anak ngan nephew aku.. blom sempat budak tu jadi robot.. dorang dah boring blah.. at last aku jer layan tgk sorang..

m.o.x said...

betul gak tuh, lambat benor transform nak jadi astro boy, blue core lah, red core lah, tapi sayang laaa patutnye buleh bagi lagi UMPPPpHHhhh criter tuh.. ntah aku tgk cam meleweh jeee kartun dier...