CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 31, 2009

aku makin OBSERVANT (ntah yer ntah tidak spelling aku nie...)


Ya betul, lama dah aku tak menulis..
balik jerr dari indon aku demam teruk gak, ngan selsemanye, ngan batuk, high fever smua cukup.. tapi elok gak lama dah pun tak kena sakit nie.. baru laa normal rasanye diri ini sebagai manusia dan ini membuat kan aku tertanya-tanya kenapa....

adakah ianya kesan dari:
kerana JET LAG + kena AIR POCKET selama 5 minit??? @ aku kena jangkitan ala2 H1N1 ker???

jawapan dia:
Entah, aku pun tak tahu yang pastinye aku rasa sedap badan sikit dah..... dan masih lagi hidup ketika aku menulis entry nie....

banyak gak info aku nak share pasal visit aku kat indon tempoh hari, tapi bila aku mula aje satar nak menulis... SAKIT MATA laaaa puloKkkkkkkk... hahahahahhahaha... nasib baik belen-belen refresher mata masa adam ngan mak dia ader lagi, so buleh laaa aku soh bini aku tengok dan repair-repairkan mana yang patut.... dan pagi nie aku tak buleh nak tido, so maybe the time has come for me to mengarut again.....

takde kena mengena pun gambor nie ngan post aku nih, saja aku letak pasal aku baru lepas tengok criter nie kat tv2 semalam, gile good plot movie laa woii criter nie.... hehehehhehehe

but for today, aku nak share benda yang aku rasa aku perlu share, masa aku sakit tempoh hari seharusnye aktiviti aku sememangnya banyak terbatas, nak tgk komputer lelama pun tak larat dah aku, ngan lenguh badan lenguh mata.. so the best thing is to rest down dan memerhatikan karenah anak bongsu aku...

si ammar duk ngan aku masa aku tak kerja nih, abangnye pulak siadam dah berkhemah tak balik-balik dari umah maktok dia.. so the whole this 2 or 3 day i just spent time with my youngest son..... ammar nie pe'el aku rasa banyak DNA aku dari mak dia, kalu duk hadap benda yang dia suka, memang dia hadap sungguh-sungguh.. masa aku tak berapa sihat nie, aku duk perati jerr si ammar nie (Close Up - omputeh cakap) ..

pasal sebelum aku sakit sempat laaa aku bawak 2 beradik nie gi layan Movie ALVIN the CHIPMUNK II tuuu... so masa balik ajer kat umah ammar nie sambung pulak layan DVD alvin yg 1st movie... ammar duk hadap tiap2 hari.... aku ingat dari pukul 9pagi sampai ler 6petang, separuh masa memang dia duk tgk criter alvin jerrr.... silap2 gaya bila waktu malam kalu mak dia leka tak tgk tv jerrr.. SUppp Sapppp dgn pantas dia pasang lagi criter alvin nie... dan mak dia pun menjerit mcm David jerit kat Alvin... "AMMMAAARRRRR!!!!...".. hehehehehehhe.. (dan utk pengetahuan smua, sebelum die giler layan DVD criter alvin nie balik, dia duk hadap tak hingat punye criter Ninja Turtle ngan Transformer baru tuh...)

dan 2 perbezaan nie memang ketara dapat aku lihat dari 2 jenis criter nie...

1) Masa tgh giler layan criter Ninja Turtle ngan Transformer.
Lepas abis ajer tgk criter nie musti dia datang kat aku dan berkata "Baba, Jom Lawan???"
kira ala-ala gusti laaa nie, dia musti tomoi aku punye, pijak badan aku laah kalu masa dia nak ajak aku main tu aku tgh baring ker, tgh tido ker, tgh baca surat khabor ker...

2) Masa tgh giler layan criter Alvin and The Chipmunks nie...
Lepas abis ajer layan criter Alvin nie elok ajeee menonong masuk dalam stor pergi angkat permainan PLASTISIN dier, angkat surat khabar satu buat alas, elok ajerr duduk diam2 main buat sandwich la, buat bird lah, buat bola laahhh... tak kacau aku langsung tuh.. tu yang aku terkejut, bila aku tegur dia buat dek jerrrr.. siap kata "Baba nie sibuk ahhhhh!!!!..."

so moral of the story, YA, criter filem do influence the kidos.. walaupun tanpa disokong oleh bukti bertulis hanya melalui permerhatian dan tiada rakaman yg dilakukan apatah lagi kajian data secara scientifik, tapi tetap aku MENGIYAKAN berdasarkan apa yg aku tgk jadi kat anak aku... dari tabiat tetiba nak ajak aku main gaduh2 kepada aktiviti kreatif diri sendri, apa lagi aku nak kater... korang pikir laa sendri.....!!!!!

# dan memang dari dulu lagi aku tak ajar anak aku tgk criter gusti dalam tv tuh, walaupun kekadang dia soh aku download game WWF letak dalam psp, tapi lepas tu musti aku buat2 terdelete kan ia... hehehehehehe.. untuk kebaikan ko juga anakku... hehehehhehehehe


yang nie pulak heroin dalam criter Ghajini nih, dlm movie nie nama dia Kalpana, korang tengok laaa bukan main CUN laaa awek hindustan nie.. tapi aku tak kenal pun sapa minah nie.. tapi aku sedih pasal dia mati dalam ini criter tu yg hero nak revenge kat Ghajini tu... nasib baik anak aku tak tgk gak criter nie malam tadi, kalu tak apa pulak lah kesan filem Hindustan kat minda bebudak nie?????


4 comments:

Iza said...

yup, betul. masa ni la nk terapkan nilai2 murni dlm diri kanak2 bcoz they will absorb everything

m.o.x said...

nampaknye seorang doktor yang bertauliah telah pun mengesahkan teori domino saya ini. heheheheh.... but true memang obvious giler we can see the difference... giler ahhh pengaruh TV...

Unknown said...

KAU NAK TAU APA KESANNYAA BUDAK KECIK TGK CETA GANJINIIII???!!! HAA ANAK SEDARA AKU.. SKARANG DOK KUAT CONTENG BADAN DIA!!! MMG KENA SOROK PEN DGN MARKER.. PASTU BILA ORG MARAH DIA.. DIA BUAT MUKA MARAH..BUKAK BAJU.. ITU LAA KESANNYA..
\\
ceta tu mmg ok.. tapi bab..hero pakai baju ketat.. menari pakai baju pink tu..potong sket.

m.o.x said...

hahahahahhaha.. wahhh lagi teruk laggu tuu... hahahahhahahaha.. betul punye minat anak sedara ko kat amir khan gmee weii.... hehehehehehhehe