CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 17, 2009

lama dah rasanye....

ari nie ari Selasa 15 December, 2009
(aku tau aku post lambat sikit ceriter nie.. hehehehehe tapi korang ignore jee tarikh terkini)

aku baru balik dari layan criter "STORM WARRIOR" kat TGV Bukit Raja.. aku pun tetiba rasa rindu pulak aku kat mak aku... ahhh singgah laa jap umah mak aku... sampai lak tengah hari ngko.. perut ku pun lapar... tak tahu lerrr mak aku masak apa hari nie.... aku seperti biasa terus aku carik maner mak aku nie... rasanye musti kat dapur nie.. THAN, there she is, standing there ngan baju kurung zaman kerja dulu sambil pakai scarft kepala dengan senyuman manis dibibirnye... rupa-rupannye mak aku baru balik dari Songkhla ikut rombongan cik kiah.. biasa lepas jalan musti demam orang tua nie, tapi ari nie segor ajer aku tengok... terus aku tarik kerusi layan borak ngan mak aku...

just for you, mama....

ntah lain macam pulak aku borak ari tuh, macam-macam ceriter dari kisah dia kat Siam, kisah sepupu aku nak kawin ngan anak orang kaya, perihal sepupu aku sorang lagi yg tak balik kemaman lagi hingga laah kepada criter nak meniaga kain sutera batik dari Terengganu... ceriter sedih ker ceriter lawak lepas tu ker ceriter seram pun ader, kira macam-macam ader laah ari tuh yg kita duo orang bualkan.. after all the talks, its LUNCH TIME.. we have our lunch together only the two of us that day, bapak aku pegi mana tak balik lagi,, so aku proceed dua beranak ajerr... lauk banyak giler ko.. katanye some ader yg dia beli ajer dari kedai.. Well, aku takde hal, anak mak yg sorang nie tolak kayu ngan batu jerr...

banyak-banyak lauk yang ader, ader pulak ikan singang anak kembung lepas tu ader pulak budu ngan tempoyak, lepas tu ader pulak jering muda ngko.. hAIShhhhh.... tak cakap banyak, lauk beli smua aku tolak ke tepi, lauk mak aku gak aku terjah... maka makan laa kami dua beranak.. goes along with the chat all the ways... aku tambah nasi lagi dan aku perasan mak aku pun makan banyak gak ari tuh.. nampak selera dia makan.. kata dia, kekadang lauk kampung cam nie banyak2 anak dia, aku sorang ajer yg suka makan, tuh yang bila ader geng makan budu nie, lain macam dia makan agaknye...

sambil melantak, layan borak, gelak pun ader, rasa memang AGAK BEST ok masa tu DAN ketika itulaa baru laa aku perasan lama dah rasanye aku tak spend some quality time macam nie ngan mak aku... Hmmm, aku terdiam jap, betapa bertuahnye aku mak aku masih lagi didepan mata aku sihat berdiri.. "Alhamdulillah".. ntah kenapa ari tuh aku tatap muka mak aku sungguh-sungguh.. walaupun dah berkedut dahinye dan banyak black spot kat mukanye, tetap nampak seri dan kesungguhan dia nak layan aku hari tuh.... aku tahu all this while aku bukan laa anak yg bagus sgt dan banyak menyusahkan mama but i'll try my best to rectify that matters and become anak yg soleh dan beramal...

Kepada MAMA....
if eating with you sambil pekena jering ngan budu ngan ikan singgang buleh membuatkan mama rasa gembira, well i'm glad to do + i Love to do that always if time is at our side... lepas nie biar pang gi beli anok ikan kembung, biar mama goreng panas-panas kita makan ngan Budu musti lagi best maaa....

moment tu memang akan aku kenang sampai bila-bila dan aku rasa masa betul-betul mencemburui aku ketika itu....


aku sebenarnye dah lama pre-set dalam minda aku when the time come.... the time when:
  • mak aku ketika itu tak berapa sihat dah dan ketika itu aku datang, bukan dia yang akan menyediakan makanan untuk aku, tapi aku yang akan prepare untuk dia..
  • mak aku nak buang air besar dan mandi pun problem, bersedia kah aku sbg anak lelaki sulong untuk mendukungnye ke Tandas dan mencuci najis2 yg mungkin keciciran ketika itu???
  • mak aku ketika itu mungkin sudah kehilangan sedikit memorinye dan adakah kesabaran aku mencukupi untuk aku menghadapi saat-saat itu???
DAN aku takkan cakap angkuh dan aku takkan bercakap besar, tapi insyaallah ini sebenarnye adalah AZAM aku selaku anak no.2 mu ini that i will take care of you.. kalu perlu sampai masa nanti tiba masanye mama perlukan bantuan untuk membuang air besar, let me do it.. nak dukung ke mana pun mama cakap laa,, nak basuh najis mama pun, insyaallah aku sanggup... kalu takde orang sanggup nak jaga mama masa tuh, meh sini duk umah pang, let me take care of you.....

semoga ALLAH memberikan aku kekuatan untuk aku melaluinye dan jauhkan laa sifat tidak mengenal budi dari diriku ini Ya Allah... sesungguhnye hanya ko shj yg maha mengetahui.... dan memang aku sebak dan rasa syahdu masa aku tulis part nie... Hmmmmmmm

3 comments:

zacko said...

sebak aku bila baca, bro... hope can do the same to my mother...

m.o.x said...

insyaallah.... buleh kut... tapi kena terus mengharap dan berdoa

Unknown said...

shahduuu beb..