CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 11, 2009

sama sama belajar

sapa kater anak kita tak buleh ajar kita.. coz this things happen to me just now...

aku ntah tetiba rasa cam nak berjemaah Maghrib laa pulak ngan adam ngan ammar tadi.... so aku pun suruh laaa dua ekor budak bertuah ni gie mandi dulu.. lepas mandi, adam dah pakai baju tido smua.. aku pun suruh laaa adam gi amik wudhu siap2... muka blur jee adam masa nie... siap garu kepala lagi.. all this while bila nak semayang, tanya dah wudhu ker belum, dengan segera Adam jawab "Dah baba"...

tapi ntah kenapa tadi aku tertriger laa pulak nak check cara adam berwudhu.. aku pun panggil laaa si adam "Jom masuk bilik air, baba nak tengok" masa nie muka lagi laaa blurrrr je anak sulong aku nie... masuk ajer dia tak buat apa-apa... aku pun lagi laa heran... masa tu yang aku buleh tanya.. "Adam, ingat tak lagi cara nak berwudhu???"... dia pandang aku sambil geleng kepala...

aku masa tuh... Hoishhhh.. rasa cam malu kat diri sendri siuttt time tu aku rasa..... Speechless for a moment and start to thinking, thinking and thinking.... ishhh selama nie aku take for granted jerr benda-benda nie... always assume everything is in order.. Ya Allah, sorry my son for not take the lead on this matter for you.... masa nie macam2 statement kluar kat kepala otak aku... "Tu laa, jgn duk harap sgt benda yg anak2 belaja kat sekolah, kat umah mak bapak pun kena lah amik iniative" dan lagi, dan lagi, dan lagi.....

terus timbul perasaan rasa bersalah, dan masa tu aku ajor adam cara nak berwudhu rasa sebak pun ader pasal salah aku jugak all this while... sorry my son.. sorry... . hmmmmm.... so lepas semayang tuh rasa cam Syahdu laa sangat, rasa tenang, feel lebih pasal dah dapat reminder dari Allah another mistake that i should avoid future time.. thanks for that.... sampai ler lepas isyak sampai laa sekarang benda nie duk bermain-main kat kepala otak aku nie.....

Kpd mu Ya Allah, thanks for the reminder.. alhamdulillah u choose me to spread this info...
Tq God

Kpd adam... trima kaseh (walaupun baba tahu ko tak paham lagi pasal benda nie) for give me a lesson as well....


aminn.....

# kekonon nak ngajor anak sendri lerr tadi, last2 ader lagi benda yang aku kena belajar dulu.... hmmmm God is Great.....