CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 31, 2009

faizal tahir - kini ku mengerti


takde hal bro, gua sekarang sambil dengar lagu rock, kekadang tuh layan lagu nasyid gak.. bukak baju lagi tapi kat rumah ajer bro, kalu kat luar mau kena baling ngan selipar pasal perut gua boroiii.... hahahahahahha

ya, memang Loan PTPN aku bayar kut suka aku jerrr... kalu nak pendek criter aku cakap aku tak bayar jer senang.... tu yang masa nak gi surabaya bebaru nie... panik gak woooo masa kat E-Gate tuh... Dalam hati "Aiii, bukak ke tidak gate nie.. lepas scan passsport, scan ibu jari laa pulok.. haishhhhh lama laaa pulak rasanye" dan selepas tuh.... pintu keramat itu pun dibuka dan menjerit kesukaan laa aku membawa maksud nama aku belum diblakclist lagi oleh pihak terbabit.... aku siap buleh joget lagi depan imigresen siap horey2 (dan seperti biasa, geng2 imigresen bercakap dalam hati.. "Nie , apa punye praaakkkk laaa mamat sorang nie, tak biasa gi obersea ker aper???" dan aku berlalu didepan mereka dengan senyuman seribu bisa.... tapi faizal tahir gate tak bukak OK... hehehehehehheh... tapi lepas tu dia bayar habis aku dengor terus namanye telah pun di WHITElistkan kembali...

kes loan PTPN aku agak unik sikit, tak banyak mana pun dalam 16k jerr.... pasal diorang disburse kat aku kurang 3k dari total agreement.. so bila aku call balik what going to happen to the balance, are u going to give me back the balance or else just give me new contract for the lesser amount ler.... diorang kater takpe just bayar first, aku pun bendul laaaa bayar laaa ikut agreement yg 16k tuuuu... bayar, bayar punye bayar.. laaaa diorang buat senyap ajerr.. bila tanye diorang cakap nanti tgh proses new contract lah, tgh tunggu approval lah.... Hmmmmm Ooooo aku dapat 13 ko suh aku bayar ikut schedule 16 yerrr.... part tu takpe laaa mungkin period buleh kasi shorter tapi masalahnye ko bagi laaa in black and white, ini tidak Tunggu ya dik, nanti kami proses... banyak ko punye songeh.. udah elok2 aku bayar ko attend laa request aku nie... kesudahannye sekarang kut suka aku jerr bayor, agak2 rasa nak bayar aku bayar, tu pun tengok laaa tak 20hinggit, tak pun bayar full, tak pun tak bayar langsung pun ader.. hahahahahahhaha....

bila tanya, bila nak keluar formality nye.. dioarang cakap tengah proses lagi... hmmmm nak kata apa lagi... korang ikut suka korang delay kerja senang, ko tunggu ajer laaa bahana delay payment dari aku... hahahahahhaahhahah.... tapi kekadang tu lawak gak diorang nie, pasal apa nak kena block dari buleh fly, yang geng2 criminal yang buleh kena ISA ker, OSA ker buleh pulak terbang sana sini... siap buleh duduk london lagi kutuk malaysia dari jauh... hahahahhahaha.. memang kelakar laaa malaysia nie, Ya Malaysia memang buleh...... buleh bLAhhhhh... smua method amik just for the sake nak tunjuk kat top management that, "YES we have taken several measure to curb and solve this problem"... damn......

bila aku cakap ajer aku tak bayar loan ptpn habis smua orang nak berceramah, bayor laaa karang amalan kamu akan sangkut tak dikira masa kiamat nanti lah, dan macam2 lagi tapi the best part manusia nie memang suka JUMP into conclusion cepat sangat, aku kalu orang muda yg pe'el cam nie aku tak kesah sangat tapi kalu geng2 tua pun pakai method nie.. Hmmmmm nampak sangat "Weighted Method" dier tak tinggi mana.. umur aje tua, pengalaman ajer banyak TAPI bangang kat part tuh... hehehehehehehhehehe.. otherise what ever issue kan elok kalu seek for more info, tanye laaa the 3w question, baru laa weight judgement lepas tuh.... dari semborono jeeeee bagi komen,.. hahahahahahha



# tapi lu punye album memang meletup brooooo... memang layan bro... syabassss..

5 comments:

Iza said...

hua3,..dpt tgk faizal tahir nyanyi live sblom count down 2010.wohoo!

m.o.x said...

yer kerr... hahahahaha.. best tuh.... ader kim salam kat dia tak seperti yg diminta??? hahahahahah

Iza said...

tak...dia jauh

my classic bikes said...

wang, hutang ptpn tu ko kena bayar walau apa sekali pun, ko ingat apa kata ustaz kamaruddin....jika seseorang tu mati syahid pun... dia terlepas azab kubur dan tidak akan masuk syurga ( tunggu di pintu syurga ) sehingga hutangnya di langsaikan....

m.o.x said...

sama lerr kita, umpama bercakap dengan cermin....