CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, October 30, 2009

Kurang HAJOR punye designer baju....

anak aku si ammar memang spesis kuat menGOMBAH barang kat rumah aku... mak dia udah tak tahu nak kater apa dah.. bila marah aje, dia sengih, bila dia sengih, kami tak jadi marah, lepas kami tak marah, dia kombah balik, lepas dia kombah balik, kami marah balik, lepas kami marah balik, dia pulak SENGIH balik...

(abis tu camne,, bila nak habis nie???? cuba korang ceriter kat aku)

begitula keadaan dirumah setiap hari, pantang lepa harus akan ader benda2 untuk aku kemaskan balik... kena pulak kalu aku cuti dia pulak duk ngan aku sepanjang hari.. siap lerr tulang empat kerat.... udah nama pun budak-budak bukannye dia tahu apa... (antara ayat2 penyejuk hati yang banyak diamalkan oleh mak bapak zaman sekarang)

TAPI Hari ni, kesabaran aku sudah ditahap GABAN... ade ke patut:

1st round
dia nak makan kuih siput stok raya ari tu.. Aku OK.. lantak laa ngko, makan sementara buleh makan nie.. dia pun gi laaa amik Tupperware mak dia, bawak turun dari rak ngan pinggan plactis satu... aku pun OK aje lerr... layan blog lagi bagus kata aku dalam hati... layan punye layan punye layan 3 minit berlalu... aku toleh ajer belakang.... MAK AIIIII berterabur giler NGKO,, ngan daun kari disetiap penjuru ruang, dengan kuih siput berselerak diatas kapet putih aku dan ader satu kuih siputdia duk selit dalam lubang pusat dia... lepas tu siAmmar ntah hilang ke maner,, main kat luor pulak.. aku rilek lagi.. meng COOL kan diri terus aku ke dapur amik penyapu,, sapu balik, angkat buang dlm sampah.. lepas tu lepak balik layan blog....

2nd round
1/2 jam kemudian, abang dia balik dari sekolah agama terus makan kek dlm peti ais... dan budak bertuah nie pun datang laa... "baba tengok amar nie kata" si adam.. aku cakap suap aje lerr kak adik ko tu.. maka proses integrasi 2 beradik pun bermula la... aku spt biasa duk ngadap blog lagi...
2 minit berlalu........
5 minit berlalu........
10 minit berlalu.........
senyap aje belakang aku nie... aku pun toleh laa ke belakang... SEKALI KO... YA ALLAH.... lagi havoc dari tadi.. ngan limpahan coklat kek dikeliling pinggan, tercalit sedikit sana dan disini diatas lantai, terpalit sikit dan banyak kat kusyen besor depan TV... hati ku menyirap and the best part is 2 beradik dua-dua udah hilang... kali ini kedapur lagi aku bukan shj PEnyapu yang aku bawak kluar ngan MOP-MOP skali aku kena bawak... maka bermula laa proses pembaik pulihkan sampah sarap dirumah aku buat kali keduanye dalam masa stengah jam....

kena pulak baru habis MOP smua, lantai pun basah lagi.. DAN pada ketika itu lah, tetiba dimuka pintu muncul lahhh budak bertuah nie ngan muka selamba badak dia... aku pun standby dah nak gi interogate si ammar nie..

DAN PADA MASA TU LAA
aku terNAMPAK BAJU DIA TULIS...
..



AKu: (Terdiam....)
(mode dalam hati: Kimaakk sungguh.. haram jadah punye designer.. ko hingat aku apa kaki kombah jugak ker... KHiaRrrgghhHHhh tUihhhhHhh 4000 x sungguh)


# terus Ammar berlalu dihadapan aku pergi mengadap TV tanpa perlu mendengar sepatah huruf pun kluar dari mulut babanye..... sambil aku memerhatikan SAHAJA bekas-bekas hitam yg muncul di lantai akibat dari main kat luar tak pakai selipar, kena pulak lantai tak kering habis...

# dan aku terus sayu sambil memikirkan apakah tindakan undang-undang yang buleh diambil terhadap designer baju nie...

3 comments:

raihan said...

kihkihkih....baru sedor ke perangai tu ikut sape????

Hana said...

kihkihkih mmg patut ler aku bagi baju ni ke ammar! muahahhahahahahaha seswai okehhhh!

m.o.x said...

hampeh... hampeh....