CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, October 15, 2009

Mutorku naik HILUX lagi..


Pagi (6.45 a.m.) - 15/10/2009
Wuarghhhhhhh (aksi menguap dan baru bangun tido).. ahh pagi dah rupanye, kul braper dah nie... Ooooo 6.45 pagi..... ahh letih pulak rasanye pagi nie mungkin pasal mutor breakdown malam tadi... tetiba adam duk tanye... "Baba, mutor sapa baba bawak balik tu????" oh yaaa... mutor ku rosak lagi. This round aku kena kat atas highway PLUS.. what a journey last night.. tetiba terflashback laa pulok....

Malam sebelumnye - 14/10/2009
(8.40 p.m.)
Aku dah pack2 smua dah nie nak blah dari opis.. My objective satu jeee masa nak blaaa dari opis.. nak pegi fetch up my son pasal akak ko pun komuter pun breakdown laa pulak semalam gak.. (Hmmm betul laaa breakdown gak laaa keretapinye...) aku duk kesiankan anak2 gua yg kena tunggu kat taska sampai kul braper tuu.. plus aku ader plan gak nak singgah memana tgk lerr apa2 yg patut buleh beli bagik kat anak sulong aku pasal harijadi dia esok.. "TAPI sorry dam, baba tak sempat malam tadi.." pasal 2 days before baba ko dah balik awal pasal akak ko station OUT kena pulak dis week baba kena end of day officer pulak tu...

(8.50 p.m.)
dah turun basement dah nie.. mutor pun aku start lerrrr.. OK everything as normal jus before that i can hear some of the weird nose from the belting part BUT since i've just changed the timing belt so i think is just need a fine tune only.. MAKA gerak laaa aku dari opis aku...
dari jalan tun perak ke puncak alam.. here we go..... Zooommm.. (utk aksi seterusnye sila pejamkan mata anda dah dengar ditelinga anda lagu "IMPAK MAKSIMA" sebagai background lagu) Selit punye selit punye selit sampai aku ke tol jalan DUta... seperti biasa walaupun CC mutor ku 150 cc sahaja tetapi TETAP lane kanan highway sekali menjadi pujaan ku... seperti biasa atas mutor aktiviti karaoke berlangsung seperti biasa di atas mutor.. aku ingat malam tadi aku banyak nyanyi lagu omputeh rasanye atas mutor..

(9.10 p.m.)
this is where the incident happen.. exactly this time when i was about to masuk bab chorus (lagu: November Rain - guns n roses) betul2 sebelum split road between ke Klang dan ke Sg Buloh... just imagine i was on the RIGHT LANE ok... repeat RIGHT LANE ok... baru je lepas overtake satu waja.. on the speed of 90 km THAN... TIBA-TIBA mutor ku MERAUNG (mcm maner bunyi tak gheti aku nak describe) MERAUNG.. MERAUNG.. MERAUNG dan terus MERAUNG... i can feel i losing the power now, the engine still run but no traction.. so i know that got to act now... the best part is i've just overtake many so cars so you all can just imagine BETAPa bersimpang-siur nye keadaan trafik masa tu.. with calmness given by GOD (thanks god for that) aku pun signal ke kiri, waive my hand and slowly aku menyelit masuk ketepian highway... to be honest i dont know what happen behind me ONCE i menyelit masuk but i do heard some screetching there and there looks like they're avoiding something. i only can say THANK GOD FOR that also.. "Alhamdulillah" maka terdampar lah aku di tepian lebuhraya ini...

(9.30 p.m)
TO BE Honest, aku sebenarnye tak berapa kisah dah bila2 bab-bab breakdown nie pasal i'm used to it already (Ya Allah, bukannye aku takabur tapi pasal dah slalu kena so aku rasa tenang sikit menghadapinye... jgn ko murkai aku...) so after parking cantek punye exactly atas aku ader flyover yg pergi ke Sri damansara tu... (Siap ader bebudak lepas kat atas lagi ngko.. siap tanye.. "Bro, ok ke bro??" aku jawab: "OK takde hal....") 1st thing to do i'll take out my phone terus...
- aku call akak ngko just said to her i'm stuck go and fetch adam ngan ammar dulu... pasal aku no worry i know how to settle it...
- i starting to calculate Hmmmm who i'm going to call for RESCUE now... tapi kalu malam breakdown nie aku tak takut sangat coz i know a lot helping hand outside there in standby mode.. so i decided to call one of my closed neighbour AJI ZALI (sila refer criter dendang anak selangor - ya orang yg sama)

so masuk BAB mintak tulong kat orang nie aku agak syahdu sikit.. korang bayangkan laaa aku call cakap ngan aji.. terus dia cakap
"Ok Wan.. ko kat mana sekarang, ko tunggu situ aku Kluar SEKARANG...." aduhhhh... hisshh mana aku nak dapat lagi neighbourhood camnie sekarang.. aku S.E.N.T.A.P terdiam, terasa akan kebesaran ya allah yg membuka kan hati untuk orang menolong aku di kala aku susah.. Amin ya allah... amin... ye laaa mana laa tahu orang baru lepas makan malam kan ngan kluarga malas gak nak kaco...

So... rescue is on the way so what i'm going to do now???
Situasi: Di tepi highway, seorang diri menantikan pertolongan malam semakin kelam, keadaan trafik semakin lengang dan aku terus berada disitu memerhatikan masa berlalu pergi.. mint demi minit terus berlalu... kalu laa ader laptop ku bersama aku malam tadi cfmm banyak dah benda yg buleh aku coretkan.....

aku semakin bengong dan idea datang mencurah-curah mana harus ku lemparkan ini smua.. hmm ya thru sms... so what i do is i've naturally sent this mesage to all my colleagues requesting for any chat maybe just to fill in the blank.... msg sound like this:

"I'm stranded at the highway now. My bike breakdown. Waiting for rescue now and boring waiting. Got nothing to do so msg you all with greeting 'HI'......."

once i sent this msg than not within a minit berderu-deru msg masuk ke henpun ku... hahahah.. now i already got something to do.. antara msg2 yg masih aku ingat masuk kat henpun aku

"Hahahahah.. padan muka mu natang, tu laaa dok bayar zakat lagi...." heheheh.. bisa..bisa...
"Uikss,, camner jadi cam tu??"
"Ho maner mu, ader orang rescue dok lagi nie???"
"Tunggu my fren, helps is on the way.. apa yg penting: KErjasama" (background lagu wonderpet)
dan many more yg maner ak tak sempat nak jawab pun ader.. hahahahhaha....

terus aku mengarut dan mengarang sms utk memenuhi masa lapang ku... dapat ku rasa aku seperti orang lain malam tadi umpama Ramli ms yg tgh mengochestrakan kumpulan muziknye, atau umpama Rahim razali yg tgh mengarahkan filem produksi nye atau juga umpama seorang HAMBA ALLAH yg berfikir kepada mu allah.. sesungguhnye banyak yg aku bicarakan dalam hati antara ko dan aku Ya Allah....

sms demi sms aku lontarkan, terima kasih aku ucapkan pada mereka2 yang sudi melayan karenah aku malam tadi, sesungguhnya aku benar-benar buntu pada waktu itu.. (Wahh ayat novel gitu.. hahah) dan akhirnye...

(10.20 p.m)
Dari belakang aku dapat dengarkan bunyi HILUX yg aku nantikan mengHONkan ke arah aku.. dalam hati Hmm rescue is here already... final sms to all my sms member and my wife saying that i'm ok and on the way now.. so my journey to ALAM HEIGHT continue....
(bab angkat mutor nak aku criter gak ker?? hahaha tak yah ahhh... terus pergi ending lah yerrr.... hahahahaha)



.........................................................................................................................................................................

malam tu yang pasti penuh dengan kemusykilan dan persoalan-persoalan yg tak mungkin akan terjawab..
tapi yang pastinye aku redha dan akur dengan ujian mu tuhanku Ya Allah.. so final conclusioon..

kepada Aji Zali, bak dan syakil:
Trima kaseh atas pertolongan anda.. god bless and only god will repay you all...

kepada pelayan sms aku malam tadi:
thanks for layan aku semalam.. god bless and god will not repay your phone bill for sms me.. pls take note on that... hahahha

kepada Tuhanku yang maha satu:
trima kaseh kerna membukakan satu dimensi baru dalam pemikiran ku.. Amin.. akan ku terus berkarya untuk itu...

0 comments: