CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, October 16, 2009

misteri Nusantara

incident 1

pasal kisah mutor aku rosak semalam, ntah macam maner aku buleh ter-recall lagi balik ader satu scene yg tak masuk akal pada pikiran aku... it's all started when i arrive kat tepi highway tu ler...

1st thing - aku tabiat biasa seorang recballers, perimeter musti kena check dulu.. so aku tgk dulu keliling tpt aku parking tu.. betul2 tepi jalan dan harusnye belakang aku tu bukit hutan. Ader rasa gak perasaan Qurious tu.. kekadang aku musti tgk belah hutan seems like somebody is watching me...

masa waiting for rescue tu, aku double stand kan mutor aku dan aku duduk cam
(posisi: alaa cam pompuan dolu-dolu naik mutor, naik vespa tu kan yg duduk mengiring dua-dua kaki, lepas tu lentok gitu pinggang dia...)
so masa aku duduk tu BETUL-BETUL aku mengadap ke arah Highway
(trafik adalah dari sebelah Kanan Aku ke KIRI aku.. aku repeat dari KANAN ke KIRI ok....)
memang clear pandangan trafik pasal aku buleh tgk kreta banyak lalu lerrr malam tadi tapi mutor jarang-jarang.....

after a long waiting, masa aku tgh duk layan sms tetiba:
Dari sebelah KIRI aku ok.. aku repeat dari sebelah KIRI aku ader satu pakcik naik mutor udah datang kat aku tanye
Pakcik misteri: nak repair mutor ker... belting putus ker.... saya ader barang...
TAPI pasal aku dah tau penyakit dah mutor nie.. aku pun cakap balik lerr elok-elok ngan dia..
Aku :takpe lee cik.. rescue saya pun dah on the way dah nie...
lepas jerr aku cakap mcm tu dia kata
Pakcik misteri: tak pe laaa cam tu, kalu nak cakap lerr...
aku senyum aje lerrr.. dan mutor tu terus berlalu pergi....

let me describe... pakcik yg bawak mutor apa (AKU TAK INGAT pasal split second je kann).. bawak bini lagi ko.. (muka passenger cfm aku tak leh nak describe dahh yang pastinye bertudung litup) penuh barang kat mutor... tu yg terdetik gak aku tu (aiii, penuh barang siap ader orang umah takkan sanggup berenti nak repair mutor aku nie, betul ke ader tools pakcik nie.. dia ingat kapcai aperr mutor aku nie.....) pakcik nie bermisai rasanye, senyuman agak MENGGANJING sikit (istilah terengGanu dimana senyumNYE adalah senyum yang sinis)
tengah mengelamun ngan tgh layan sms nie lah tetiba aku terdetik:

Aku (mode dlm hati): Aii, pakcik nie datang dari belah KIRI aku tadi nie masa bila PULAK dia lalu depan aku sebelum tu.. tak perasan lak aku...
dan ketika itu juga reaksi berikut terjadi
- bulu roma ku meremang siuttttt tak hingat punye...
- terus aku spontan tgk belah belakang aku AND "i do feel somebody is watching me" Dammmnnn...


aku pun apa lagi dan oleh kerana "buat selamba" adalah antara salah satu kelebihan yg allah dah anugerahkan kpd insan yg bernama rosfan so aku terus laa menenangkan diri. Standard mlayu lah terus terkumat kamit laa mulut aku ngan ayat agung al-quran seterusnye ku amalkan lahh kembali amalan-amalan yg ustaz2 dan tok guru lama aku... lama gak aku menung kat situ perasaan takut tu ader tapi perasaan confuse tu lagi banyak dari takut.. memikirkan biasa laaa tak tau hantu ker tadi, takkan hantu naik mutor kut, tapi yang pastinye CFM takde mutor yg lalu depan aku sebelum tu... ishhhh memang terkena dah aku malam tu.. nasib baik lerrr pakcik tu pakai muka orang, kena tetiba dia main sergah aku dari belakang cam criter Zombie tu mau terkejut beruk aku... hahahahahha.. FEW MINUTE later my rescue arriving at the place...

So until now, masih lagi aku terngiang-ngiang incident tu kat kepala hotak aku.. Siye sungguh terkena lagi aku.. time2 mutor breakdown pun buleh lagi hamba allah nie interframe.. shiye.. meang shiyee... hahahahha what a day, my fren.. what a day

-------------------------------------------------------------------------------------------------
# benda nie dah lama dah aku amal. Always said to you said firmly "aku tak kacau ko... jgn ko gegatal nak kacau aku OK.... "

# rasa cam yg benda yg kacau aku tu tgh gelak sama pun ader masa aku tulis criter nie.. siye sungguh...

# Hmmmm buleh start tulis pasal kes unsur-unsur misteri yg aku terkena lak lepas nie... hmmmm.. menarik gak tu, tunggu para pembaca sekalian....

7 comments:

wtf said...

HOH!! Apa citer hantu nih??? :p

m.o.x said...

hantu sipi-sipi jee.... tak direct sgt..

Unknown said...

pakcik brahem tuu.. dia tu mmg femes kat nkve. suka ikut lane salah..gara gara tgk cerita matrix tuu..

tapi pk balik..kalau kau biar dia repair moto kau..sure style eih..

m.o.x said...

haishhh.. jgn bro.. jgn.. kalu buleh elak, elak bro dari jumpe Uncle Brahem nie... hahahha

Unknown said...

mana la tau..tetibe motor kau naik CC jadi superbike ker..
tapi betul bro.. boleh mai demam pk pasal tu..

m.o.x said...

aku rasa pakcik BRahem tu tgh senyum sinis laa masa kita duk rancak Komen kat sini... hahahhahhaha...

Unknown said...

kaujgn buat gila..aku tak terlibat woi..haha