CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, October 27, 2009

Hati puas tapi kosong.. camno tu??

kemarin kat kenduri umah abg hamdan@ayah aku sudah belasah nyanyi karaoke tak hingat punye.. dari pagi udah start dah sesi karaoke nie dan ramai laaa artis2 yg terbabit dalam acara menYUMBANGkan lagu.. aku pulak datang lewat dan terus bertugas jaga lauk SO tak leh nak gegor jugak laa.. karang kalu tgh sibuk aku belasah gi nyanyi mau aku pulak yang kena belasah ngan aji mazlan ngan abang aris...

dalam kul 4.30 petang kira acara membungkus lauk untuk geng2 rewang pun dah selesai, MAKA aku pun memulakan langkah ku ke tempat karaoke.. seperti biasa tempat karaoke nie orang segan2 nak gi nyanyi.. cam biasa laa orang melayu kita.. "Saya nak nyanyi tapi segan laaa".. "Saya karaoke kat umah aje.." dan segala seribu satu alasan laaa.. aku pulak seperti biasa, kalu line clear, lagu yang aku nak ader, kerja pulak dah takder, selesai semua, maka CONFIRM aku blasah nyanyi punye... hahahahhaha

sesampainye aku disana siZaki coach rotu ader dos kat situ tgh nyanyi lagu koleksi IKLIM.. aku dalam hati "Iklim pun iklim laaa.. aku layan gitu-gitu aje laaa...".. satu demi lagu sizaki ni nyanyi.. aku layan jadi back up vokal jee.. ader 3 mic ngko kat situ... satu sorang laa pegang aku, zaki ngan dj sekali blasah melalak... TETIBA tu DJ soh nyanyi lagu NUR NILAM SARI ko.. Hmmm apa lagi Forte aku... dan bermula laaa episod ngeri telinga-telinga pengunjung kat kenduri kawin petang tu.... aku hingat banyak gak lagu aku henyak petang tu.. lagu RATUKU, lagu MUH, lagu budak si faizal tahir tu SAMPAI SYURGA, lagu rock nak nyanyi gak tapi koleksi DJ takde lagu rock kapak.... dan macam2 lagi lerr.. dari kul 4.30 petang sampai 6.30petang ngko aku belasah nyanyi, dari hari cerah ke hari hujan laaa aku belasah nyanyi...

memang tak dapat dinafikan HATI AKU MEMANG PUAS ketika tu, tapi rasa KOSONG jugak pada masa yang sama.. KENAPA yaa?? seem's like there is a missing puzzle there...

PUAS nye tetap tak sama ngan PUAS bila kita gi surau, dengor alunan surah-surah al-quran dibacakan oleh imam (nak2 pulak imam bawak jenis berlagu yang syahdu punye)
PUASnye tak sama cam bila kita kluar pepagi gi semayang SUBUH, ngan suasana dimana tubuh badan kita disejukkan dengan hawa embun-embun pagi..
PUAS nye tak sama cam bila kita cium tangan mak kita pagi-pagi raya tu
PUAS nye tak sama cam bila kita dengor zikir-zikir pendek dalam MP3 tu.

Hmmm.. tak leh jawab siut soalan tu.. aku ingat nie smua PUAS NAFSU je kut.. biasala manusia ni kan hidup akan sentiasa diuji oleh empunya nye... aku terdiam jugak memikirkan apsal laaa jadi macam nie... camno nak buek tu????

memang cfm feel tu tak sama... kalu orang kata dia puas siut dapat melalak.. dia tipu bagi aku.. tapi cam biasa laaa benda2 cam melalak nie pun jadi best aku hingat pasal setan-setan pun ader main peranan kat sini.. musti diorang duk hasut kata "Nyanyi laa lagi... nyanyi laaa.. suara ko kan sedap"... tu belum pegi karaoke kat tempat2 mahal tu.. cfm GRO masuk nyanyi sekali.. kena kita 'goyang' mau lepas 5 minit lepas kita punye pulak yang akan dinyanyikan oleh GRO bertugas..

Haaishhhh.. complicated siut kena macam nie....
pasal apa laa Tuhan soh aku pikir macam nie.. musti ade sebab nie......
(maka bermula lah episod bermuhasabah diriku ini yang banyak dosa)

yang pastinye pada ketika dan saat petang tu sebenarnya....
"PUAS AKU ITU SEBENARNYE YANG TIDAK SEMPURNA"


.........................................................................................................................................................................

aku nyanyi sedap sgt tu idak ler tapi yang pastinye petang semalam...

  • ader awek mana ntah ajak aku duet lerr... yang tak tahan tu budak tu panggil aku ABANG ok, bukan PAKCIK yeee... (hahahahhahahahahaha I LOikE.. hahahahahhahahahah....
  • pengantin pompuan pun datang nyanyi ngan aku last song lagu Meet Uncle Hussein "Lagu Untukmu.". buleh?????
dan JUGA yang pastinye juga lepas nie pasti akan kedengaran ayat maut yang berikut....
  • Haa.. melalak buleh KAT kenduri kawin umah ayah, takkan BANG Magrib tak buleh.. dah gi AZAN jap kat dalam.....
nota kepada bapak pengantin:
agak2 dalam vidoe kawin tu karang, ader gambor saya tengah melalak.. maafkan laah saya kalu saya mencemar majlis ngan pekikan F-sharp saya petang tu.. saya tak sengaja pasal dah naik syehhh... hahahahha.. tapi kalu ayah rajin bagi kat saya satu COPY buleh??? (heheheheheh)

2 comments:

Unknown said...

cuba kau ajak aku melalak tgk.. confirm kau puas..

puas berdarah telinga..

aku bila cerita pasal azan nih..terus aku teringat member aku sorang..

masa tu zaman skolah, ktorang gotong royong bersihkan surau kat area tempat camping ktorang.. pastu imam tu saja la nak kasi penghormatan..mintak bebudak ktorang azan.. member aku nih..suara kalau karaoke mmg agak terer..so dia dgn muka kening angkat sebelah..terus mengofferkan diri dia..
maka terus dia masuk bilik.. test mic..kasi azan biar satu kampung dengar.. soundsystem surau tu agak mengkagumkan jugak.. ala ala surround system.. dia pun bukan main berlagu azan.. skali.. terqamat.. dia kluar muka panic.. imam tu kata..takpe.. pi azan skali lagi.. ktorang sebagai sahabat,memberi support..suruh dia buat skali lagi.. mamat tuh pun terus pejam mata.. take time.. azan kali kedua nih..nampaknya lebih focus.. suara dia lebih syahdu.. blakang..
TERQAMAT kali kedua.. keluar bilik terus menangis.. " aku tak boleh laaa..."

muahahahahaha.

m.o.x said...

hehehe.. aku rasa kalu aku kena pun lebih kurang cam membe ko gak HASILnye nanti.. hahahahahahhaha