CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, October 11, 2009

Semua TERDIAM.. (Part 2)

Satu Malam - Dikedai makan kat Kolam air Masin kat Sg. Janggut, Jeram
(Tahun 2007 pulak)


Macam biasa kalu neighbour aku gi mancing waktu malam, aku biasa gi ikut jadi drebar.. yg best nyer kat kolam mancing nie dier punye kedai makan.. tukang masak dia HABAQ HANG.. shhedaaapp giler bab masak ikan siakap yg baru tangkap dari kolam....

aku pun amik port angle cantek punye, ikan siakap masak 3 rasa ngko.. fresh-fresh gitu baru naik neighbour aku tangkap kat kolam tadi... sambil-sambil tunggu tu.. aku perhatikan laa orang-orang kat situ..
Aku: Hmmm.. penuh gak malam nie... 5 meja.. smua penuh nie... kat kolam takde ler ramai sgt tadi..kat kedai pulak yg ramai.. (sambil berkata didalam hati..)

5 minit kemudian...

Aku: Laaa.. ada live bola MU vs BOLTON, padan laah ramai orang standby mode jee kat meja makan...

dan ketika itu, bro neighbour pun aku sampai gak kat meja
Bro zali: Haa mana, x siap lagi siakap tadi ker?? aikk.. alamak ade live ker.. ok laa break jap aa mancing.. aku nak tgk MU kalah malam nie... HAHAHAHAHAHHA...
Aku: Hek'eleh.. belum start lagi bang..
Bro Zali: Ok.. kita tgk sapa yg kena nanti... Eh.. mana si Wahab???
(Wahab nie datang sekali ngan kitaorang tadi, agak tua orangnye.. pendek2 katik dan pelopor perkataan "APA BARANGGGGG" kat area umah aku)
Aku: Ntah,, bukan ngan abang ke tadi....
Bro Zali: Takde pun...

So, game pun ON ler.. mcm biasa laaa MU musti titik bolton punye...
30 minit berlalu dan score sudah MU 2 - Bolton 0 dan ketika itu si Wahab nie datang kat meja kitaorang ngan muka sengih-sengihnye dan berlagaknye sambil berkata dalam VOLUME yg agak kuat juga, sampai smua orang jeling-jeling gitu...

Wahab: La MU main.. Apa BAArraaaNNngggg woi... ERIC CANTONA TAK MAIN KER MALAM NIE????????????

aku dan juga bro zali terus tersedak, terkujat, muka kami terus ketat mendengorkan statement wahab tu.... ketika tu juga aku perasan bahawa

SEMUA TERDIAM buat seketika...................zzzzzzzzzzzz... dan lepas tu HAPER LAGI.. masing terus GELAK GILER H1N1 laa.... 'HAHAHHAHAhhAHAHAhhahhahHAAHHAHhHAHAHAH"

aku pun gelak laa ngan bro zali tapi dalam hati duk maki gak nie..
Aku: Kimak punye wahab, buat malu aku jee cakap kuat2.. dah laa duduk sebelah aku jee....
wahab pulak tanpa rasa bersalah datang kat abang zali siap tanye, pasal aper orang gelak kat dia.. bro zali pun apa lagi..
Bro zali: WOI BANGANG, Cakap lawa konon.. mana ader dah Eric cantona main sekarang.. tu zaman 90-an.. cakap lawa konon.. sekarang zaman RONALDO laaa mangkuk..... hahahahahahahahahHAHAHahhAHhHAHAH

dan seterusnye laaaa episod pada malam tu di terusi ngan GELAK NGILAI KETAWA pengunjung yg datang memerhatikan gelagat si wahab maka aku terus la maki wahab dalam hati ku...... "Hampehhhhh.. Hamppehhhhh sungguh wahab nie...buat malu orang kampung je"


# Wahab kini tak dapat di kesan, sejak dia membawa teksi part time,, maka susah dah kami nak jumpa dan juga dengar perkataan "APA BARANG" di area umah kami...

0 comments: