CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, October 20, 2009

Dream Tour IV (2009) @ CANYON PAINTBALL

Ari nie DT4 Teaser Aben dah kluar kat Facebook.. Giler gempak siut ABEN sudah edit band the outcome tu udah rupa mcm criter Band of Brothers series pun ader and I can see a lot of response/comments/likes. Yaa perasaan dia susah aku nak gamborkan tapi yang pastinye based on all comments all the Recballers who play last DT04 do enjoy that day.....
(Untuk pengetahuan smua, hajat dihati hendak gak upload video tu dalam blog nie, TAPI pasal aku tak berapa gheti sangat pasal link-link ngan upload menatang tu, so takde laa benda tu dalam criter nie... hahahahhahahaha)

Its all started when i receive an invitation email from Gmee.....

Aku mula-mula bila siGmee nie duk invite aku, apa menatang laa pulak DT04 nie kata aku... dah lerr tu dia punye promo mak aiii criter Terminator punye gazet film pun kalah.. mcm siye... ternanti-nanti laa kami nie umpama anak itik kehilangan mak itik.. satu demi satu info dia bawak kluar... kat FB.. hahahhahaha hampeh sungguh dah laaa tangan nie gatal tak tekan e-grip dah dekat sebulan lebih... gmee.. gmee.. siye ko mie.. hahahahahhaha

aku tak tau la orang lain camner TAPI aku..YA, 2,3 hari sebelum big day

  • udah start memikirkan apa laaa nanti ropanye si CANYON nie... ???
  • apa Gaye laa diorang nak main DT04 nie,??
  • ramai ker orang yang datang??
  • geng2 regular team maner laa yg ramai datang hari perang nanti...
isshh banyak juga lah persoalan yg timbul sebelum hari kejadian... berdebar pun ader gak woooo (ala2 macam stage freight gitu.. hahahha) ye laaa maklumlaa dah lama dah tak perang siut.... all the gear korang jangan criter lerrr.. aku punye A5 tu cfm aku lap dulu sebelum gi perang.. Desert Storm Boots aku pun udah dibersihkan, my camo, pod, tactical vest, face mask, helmet smua kluar dari stor dah (all are in standby mode) dengan beg pergi haji aku ku, satu demi satu barang kumasukkan kedalam beg keramat itu dengan harapan aku akan pulang dengan selamat (wahhh gitu, cam askor nak gi perang betul nie)

(baru sampei tu, terus carik port baeekkkkk punye)

Hari yang dinanti sudah tiba
18 OCTOBER, 2009

pukul 8.30 pagi aku pun sampai ke CANYON PAINTBALL. so bila aku mula-mula sampai jeee udah siGmee dah terpacak dah dgn video cam dia (smart ko mamat nie ari nie, siap pakai kemeja ala2 f1 shirt ko... hahaha) terus la kepala ini berpusing-pusing mencari ada sesapa ke yang aku kenal main ari tu.... tiba2 aku nampak siChayok... (dlm hati.. hahahhahaha.. ader gak budak apache main ari nie) terus salam sahabat aku hulurkan dan bermula laah perbualan standard geng recballers
  • amcam bro, sihat bro?? lama tak jumpa ko woiii..
  • ammar ngan ali tak datang gak ker??
  • kata siIqbal datang, manernye????
dari jauh aku nampak dah the ASmat Brothers (Kerry ngan Joey with their multi-cam camo suit) sapa lagi pasangan Danil dan Isterinye si Lisa, si ABEN ngan dressing sppedballer nye, geng2 Paintball Maniacs (si Lord, donut and the rest) smua tengah gear up utk perang ari tu.... nampak berseri-seri muka sekor-sekor pagi tu.. mungkin dah lama tak gi perang kut maklumlaa baru lepas raya. aku pulak ingatkan si Ali ngan Ammar turun gak ari tu, tapi udah ader kerja pulak 2 soljar tu maka berseorangan lah aku ari tu.. nasib baik lerr si Iqbal ngan Chayok ader ari tu...
aku pun takde hal punye pegi solo pun pasal aku pergi nak buat kawan, tukar info make networking itu ajee... kena pulak same interest lagi senang borak bro... hahahahha
kekadang tu bukan kenal sgt pun ngan team-team lain nie... tapi bila aku duk tegur dku dapat rasa bila diorang jawab tu CFM IKHLAS nak berkawan which i respect that part ( ke aku yg dah lama dah takde kawan baru... hahahaha)..

kekadang tu rasa aku, datangnye geng-geng recballer nie perang tu satu hal laaa.. tapi BERKAWAN tu yang jadi objective puak2 nie berkumpul.. diorang datang nie nak jadik orang lain hari tu, nak lari dari jadi pekerja diopis, nak lari dari jadi ayah dirumah takpun nak lari dari jadik student ari tu... yang pasti masing-masing ko buleh nampak ader cahaya kegeraman yg hendak dilepaskan dari sanubari mereka ari tu (perrghhh ayat novel ngko..)
smuanye mungkin pasal "in the name of Recball" kut.. after every session memang aku buleh lihat a group of people sitting around here and there chatting about what happen just now.. kena shoot kat maner?? kena ramp ngan sapa?? sapa yg laju bila flank?? u know laaa all this paintball stuff....

memang aku dapat lihat BROTHERHOOD spirit memang tinggi buleh nampak among diorang nie.. esp bila time break.. korang tgk laaa karang ader members dari group nie pegi group sane, group sane pergi group sini which for me IS VERY NICE (I lOiKe).. hahahahha.. marker rosak ker, problem CFM ader recballers mana yang terrer sure hulur tangan tulong repair punye.. aku lain END-USER shj. repair sikit2 buleh laa...

Pukul 9.30 am GAME ON already....
giler cepat giler sini start game... konsep depa nie nak implement ok gak laaa.. different from other operator.. perang start2 diorang main style tournament fast game. 10 on 10.. smua dirojakkan nye ahli-ahli group.. bagus gak laaa buleh gak kenal geng2 lain nie...

(aku pasal perang nie cerita kena lama sikit masa dia... so nanti laa aku update balik.. hahahahahha tak pun korang nanti beli aje laa DVD yang si Aben tu nak jual)

Pukul 4.30 pm game habis
lepas main petang tu on the way balik umah.. aku terpikir gak.. apsal laaa tuhan soh aku main pengbol lak sekarang.. Hmmm mungkin dia tunjuk kat aku kut ader lagi dunia-dunia lain yg perlu aku terokai dan gauli... takde lerr terperap dalam satu kelompok ajerr... Balik sampai ajer umah maka upacara biasa bermula:
  • basuh camo aku.. (cam siye kerakkk gilerr khinzir punye.... arghhhh kena sental dah lepas nie...)
  • basuh boot askor aku
  • lap senapang aku
  • basuh segala yg buleh basuh laaa.. hopper, pod, mask dan segala-segalanye laaa...
  • sling ngan vest aku udah bergantung kat luar dah..
sampai pernah jiran aku kater ler... "Udah macam rupa Berek Askor pun ader aku tgk umah ko nie..." hahahahha... hampeh ko lie...
lepas tu gi mandi.. masa nie adalah masa utk mengeCHECK kat badan aku braper banyak dah kena kicap ari nie..."Hmmm.. tak banyak 12 body shoot aje... heehehehehe.. lebam siut udah ropa pockadot pun ader pattern kat badan aku.. hahahahah" lepas mandi udah semayang Haaa masa tu terus laaa aku meluruskan badan ku ini diatas katil senggama ku diatas ini...

masa tu terbayang lagi siutttt bunyi dentuman mercun di telinga aku, bunyi flatline senapang ku ini, bunyi JJ 16'' ngan apex pun masih lagi berdesing dicuping telinga ku ini.. Arghhhh.. what a memory.. the best part masa main kat Apocalypse.. perghh siap ngan Pyro Teknik ko.. smoke bomb, mercun bunyi bom smua ader di tambah pula dengan keriuhan peluru yg kluar dari ego8, ego 9, etek 2, a5, x7, delta elit, sp1.. ternyata benar-benar memberikan satu pengalaman baru dalam PEPERANGAN RECBALLER nie..
(To David and crew, you really do it bro.. hahahhaha.. Tq.. TQ...)

kekadang tu rasa main pengbol nie macam buat sex gak laaa.. lepas main penat, lepak tak pun terus tido tapi in the memory still can terbayang-bayang aksi-aksi yg telah dilakukan pada perang tadi... ahahhahahahaha. I LOIKE... hahahhahahahaha
(apa Yang,, bebudak dah tido lagi.. OK.. saya naik nie... # selingan sikit OK.. heheheh)


people do say if you put some PASSION in yr job than other people do can feel it.. same goes to this DT4.. me as a recballers do can fell the passion you all have put in setting up this event..
  • To GMEE the organizer,
  • ABEN and crew the cameraman,
  • DAVID GUCH and crew the CANYON PAINTBALL: Traitors Guys (poison, DB,Mun and the Land owner,
  • Joey, Kerry, Fairuz Tiberius with the rest of MARAUDERS
  • Danil, Lisa with the rest of RJB
  • Andre and the rest KEJAHATAN
  • Cookies, Alfie and Donuts and the rest of PAINTBALL MANIACS..
  • Chilin Troy with the FESKILLA rest of the members
  • Abg Man, Ban Ban Ban, Chayok with the APACHE
  • and the rest recballers.. + INDON yg duk bersidai kat zink hijo lepas tu bertempiaran lari masa last game tu... + golfers kat THE CLUB yg terteleng-teleng tengok kita tgh perang + makcik indon yang bagi aku air masa aku gi semayang kat The ClUb jap....
THANKS FOR THAT.. really appreciate it... JOB WELL DONE bro... hahahahaha.. just maintain it bro.. we all surely will give our support in whatever needed to make recballers world more fun.


To ALL RECBALLERS':
HELL YEAAHHHHHHHHHHHHHH.... see you guys soon..


................................................................................................

# Udah lepas puji-puji jangan laa korang besar kepala pulak... karang duk diawang-awangan dengan pujian, service kat Canyon pun drop.. cfm lari pulak orang gi tempat lain... hahahahah

5 comments:

AbenOthman said...

Yo MoX...first of all thanx for the compliments.. Kat sini aku nak mengucapkan tahniah gaks kat ko sbb k'rajin'n ko m'nulis journal ni... Bila aku baca ni t'ngiang2 kt kepala peristiwa ari tu.. MEMORI SIOOTT...Keep up the good work...

SINCERE
ABEN OTHMAN

Unknown said...

mox ni ada bakat menulis ni aben..
semua coretan dia..personal..straight from the heart ye tak mox?

saracenjedi said...

best la baca blog ko ni.... natural je... takde bunga2.... now ada bahan baca baru...wooohoooo... keep it up bro!!!

venez said...

fuhhh, panjang citer... best giler aku baca... :)

m.o.x said...

siut laa ko ben.. SENTAP aku baca komen ngko.. takde mende ahhh.. aku bab2 nie aku buleh contribute.. saja aku tulis siap2 takut lepas nie lupa pulak.. hahahahha

ya bro Gmee,, memang apa yg aku tulis nie smua ape yg kluar dari hati aku masa tu... just want to put same passion in there also.. heheheh

to K'ry.. tq bro wish me luck jangan awal2 aje aku semangat.. last2 hampeh.. hahahah

to venez, tu bab perang aku tak karang lagi tu.. kalu tak cfm lagi panjang ngan aku sendri malas nak baca.. hahaha