CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, October 11, 2009

DENDANG ANAK SELANGOR

Petang tadi aku gi kenduri kawin neighbour aku.. aku kira rapat gak aaa ngan aji zali nie.. udah aku anggap cam abang long aku pun ader.. dier buat kenduri utk anak buah dia.. tapi pasal dia nie legend kira dia jugak laa tu yg pakai baju batik sambut tetamu tadi tu... kenduri kawin kat meru tepi main road, nasib baik ader geng2 RELA jaga.. ok gak laa traffic... aku sampai-sampai jerr.. aku dihiburkan dengan satu koleksi lagu unsur2 ketuhanan dan juga usik mengusik pengantin...

aku hingatkan lagu dari kaset ker, cd ker.. last-last aku pegi kat stage dier.. MAKKK AIIIII satu gerombolan budak-budak mlayu kita berbajut-shirt hitam tgh main instrument ngko... mereka mengelarkan diri mereka kumpulan "DENDANG ANAK - SELANGOR" to be honest aku tak pernah dengor satu pun lagu dari GROUP nie... tapi ader sentap jugak laaa diorang punye lagu... dari awal sampai sudah.. aku tunggu jugak kalu group nie main lagu JAMAL ker, lagu MAWI ker.. tapi TETAP maintain nyanyi lagu smua cam ciptaan mereka sendri jerr...

muzik instrument smua complete, dari lead guitar ker rebana ngan gendang complete laahhh.. muzik pun smooth jerr easy listening.. vokalis ader 2 orang budak muda.. (Ishhh kalu aku kenal laaa grooup nie dari kg mana, cfm aku offer diri join depa nie main muzik) tak berat tak ringan, ader pengisian dan melody diorang gubah. well memang sedap laaa.. takpe biar aku gi carik info pasal group nie.. aku dipahamkan group nie memang under Selangor state govt punye under badan kesenian la kut... memang merata group nie pergi satu malaysia buat show konsep depa nie...

dah.. aku pun dah sanggap dah nie...kalu aku rajin, diulang sekali lagi kalu aku rajin, nanti aku carik dalam you tube pasal group nie..

Ok salam

4 comments:

quikwaves said...

rospang..kalu dok silap aku..dendang anak tu grup geng2 trg...dorang lame doh ade..aku perasang dlm 7-8 tahun doh..mlm jumaat dorang biasa nyanyi kt bt buruk.grup yg blajor kt jenagor tuh..dorang memang femes...wat show ngate rawe..
www.youtube.com....type "dendang anak"

m.o.x said...

aku brase gitu gok.. tapi tgk cam style KL jeee.. dakpe biar aku gi cari info dulu pasal group nie.... tapi memang layang puok2 nie main lagu dia..

ili said...

patutla. tak penah2 meru jam ari ahad. kat simpang 4 tu je aku stuck stgh jam. ngarutan!

m.o.x said...

hehehe.. bengong bakpe mu dok singgoh.. makan free natang...