CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 12, 2009

Volkswagen Baru ngko.....

Hari yang sama, masa aku nak balik dari opis...



Aku baru ajer naik dari basement, baru aje nak kluar TETIBA pak guard tahan aku dowh.. sekali ader kreta dari atas turun ngko.. sekali dia lalu kreta VOLKSWAGEN BARU worna KUNING ngko.... giler ahhhh lawa giler siutt dapat close up tgk kreta vintage yg dimodenkan nie..... rim lawa pulak tu, plat kreta JC (ntah tak hingat tapi single digit lerrr) 3 ke 4 nombornye.... geng kerabat Johor ke apa owner dia..


Aku duk perati punye perati drebar dia.. Laaaaa akak nie ropanye... giler pakai Volkswagen ngko.. akak nie nama pun aku tak tahu.. tapi CFM dia kat tingkat 17 bahagian apa, ntah... akak nie kalu aku tgk musti aku teringat satu pelakon pompuan veteran nie, sapa nama dia yerr... bukan wan maimunah, laa sorang lagi tu yang rambut kuning tu, rambut pendek, body biasa lerr renek-renek sikit tapi berisi sikit... (Compare ngan azizah mahzan, solid lagi lerr pelakon SPA-Q tu lagi lerr...)


Yang aku duk cam akak nie bukan apa,, slalu selisih ngan dia masa nak gi surau.. kalu aku baru nak masuk surau lelaki, dia baru keluar dari surau pompuan dan vice-versa laaa..... akak nie dressing takde lerrr seksi sgt, tapi yg cfmnye RAMBUT dia pendek warna blonde ngko.. baju kerja biasa lerrr tapi yg slalu aku nampak pakai jenis yg dress tu lerrr.. skirt sampai tahap lutut tu... kira Extra-Va gak laa dressing akak nie ngan gelang aksesori tah hingat punye, campur pulak anting2 jenis yang besor punye, pakai beg COACH ngko.. tu aku hingat sgt tu, lepak slalu kat O’brien kat basement...


Aku bukan apa, kekadang tu bila tengok orang camnie pergi ke Surau menunaikan fardhu solat nie, tu yg timbul rasa respect gak tu.. ko bayangkan ajer laa condition dia kat atas tu tetapi pegi semayang.. kan contradict tu.... walaupun dia tak bertudung, fine that part CFM kena tarik rambut kat neraka gak tu… (hahahahahhaha) tapi aku slalu dengor ustaz duk sebut, kita manusia nie kalu dah ada dalam radar Allah swt pun kira alhamdulillah dah tu.. tapi jgn laa ko take for granted laa pulak, kena lerr ader improvement… one step at a time


Kalu pikir2 balik, ader gak kes geng2 pompuan yg tak bertudung duk dekat2 workstation aku lagi ngko.. haram aku tak pernah nampak pun dia gi semayang (tak tahu lerr kalu dia semayang duduk kat depan komputer dia) Perasan tak, 2 scenario yang berbeza dgn conclusion yg berat aku nak buat.. tapi secara hukumnya kekadang kena hingat juga..


dah masuk dalam radar dah diorang nie cuma dari segi KRISIS KEPERCAYAAN jee diorang nie.. pengamalan hukum Fekah yang tidak syumul kalu nak lebih tepat lagi, dan ini bukan lah penamat segalanye.....

Aku tak pandai sgt laa pasal agama tu.. tapi berdasarkan condition kat atas is better than tak memenuhi langsung hokum Fekah ngan Tauhid.. mana laa tahu kalu kita berbaik sangka dan tulong mendoakan agar dapat hidayah laaa 2-2 manusia diatas, nanti dengan izin dan dipermudahkan Allah buleh complet pulak hokum utk 2-2 kes kat atas?? Tak betul…. ???


Apa lagi korang tunggu, jom baca doa sesame.. pahala free ni beb, jgn tak buat:


“Ya allah ya tuhanku yang maha kaya lagi mengas ihi, ko kurniakan laa zat mu itu ya Allah kpd mereka yg disebut dalam kes 1 dan kes 2 ya Allah, ko permudahkan laah jalan mereka dalam mencari keredhaan mu ya Allah dan ko kasihi dan perturunkan lah hidayat mu keatas mereka”


AMMmmmmmminnnnnnnnnnnnnnnnnnn………………..


# aku dah ingat dah.. ropa akak tu cam ropa pelakon ROSNAH MAT ARIS... sekian

0 comments: