CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 16, 2009

berGelodak siut dalam diri..


aku bab-bab nak dengor kuliah agama nie memang aku jadi malas sikit.. tak tahu kenapa.. kekadang bila dah habis semayang jemaah, tgh lepak2 kat kantin makan.. TETIBA ader orang announce KULIAH ISYAK on. masa nie jiwa bergelodak, permainan hati masuk ke tahap lain, antara nak pergi dengor ke tak ceramah kuliah agama nie dan bila ustaz dah sampai.. aku tetapON kan juga mutor aku terus blahh dari surau gi lepak kedai Rock pulak... hampeh... maafkan saya Ustaz...

memang rasa UN-ETHICAL kat situ, yer lerr udah ustaz tu datang nak bagi kuliah tapi kita pulak lari dari nak dengor ceramah... susah nak gambor siutt perasaan tu.. ye laa antara nak dengor dengan tak nak dengor.... kebiasaannye dalam kes nie, bahagian syaitan tu menang lagi tu yang slalu ke ke kedai rock tu... rasanye kalu nak U-Turn nie mcm main game RPG GAME dalam PSP ker, dalam X-Box pun ader rasanye..

Ye laa katakanlah....

STAGE 1 - nak lepas pegi ke surau
Ok kita lepas stage nie, buleh laaa dipujuk hati keras nie gi rumah allah, pegi berjemaah, bermasyarakat, aku rasa sekarang nie kalu mak aku call umah, lepas tu siadam jawab "Baba, takde gi surau" musti mak aku terkejut giler ahhh dan mau dibuat sujud syukur bebanyak maklum laa (Once upon a time, in a village... hahahahhahaha...) who know's, me also dun expect at all.. thank god for that...

next stage pulak....

STAGE 2 - dah lepas ke surau takkan nak semayang jemaah jer...

Ahh bab-bab nie, memang bisa beb... biasa ler aku ingat udah ke surau kira dah cukup bagus laaa nie. ropa-ropanye banyak lagi siuttttt next level punye challenge, ye lerrr kat surau kan banyak aktiviti cam kuliah lepas solat lah, ader kelas mengaji untuk orang dewasa ler dan sbgnye... ye laa as a human takkan ko nak stagnant aje dlm satu2 tahap... kalu bab kerja korang sanggup berhabis masa semata-mata nak mengejor pangkat, sama concept applied here what..

DAN bila nak masuk bab-bab nak melembutkan hati nak buat aktiviti bermoral nie,, Ishh godaan dia hebat sungguh, masa nie laa aku rasa Kueyteow Kungfu kat kedai rock sedap giler, masa nie tetiba rasa "Ehhh, ader kerja tak settle lagi kat umah" kena balik nie... Hmmmmm sekali-sekali pikir balik... bukan senang nak masuk syurga siutttt

perjalananan jauh lagi nampak gaya nie......

0 comments: