CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 23, 2009

Surabaya

aku ingat lagi lepas kenduri Abg Hamdan, ader lah majlis meraikan geng-geng rewang buat kat restoran Aroma, kat Jeram, Kuala Selangor OK.... lauk cam biasa diorang soh aku yang suggest.. So apa lagi... dan antara lauk-pauk yang telah dishortlistedkan utk diBAHAM pada malam kejadian....

  • Ketam stim halia (stim siuttt makan lauk nie.. hahahha)
  • Sembilang Laut (masak asam pedas - memang kaw beb...)
  • Sotong goreng tepung
  • Jenahak masak Sweet Sour.. (muka Ikan JENAHAK tu tak nampak sweet ler pasal dah kena DEEP FRIED)
  • Nasi Putiih
  • Air Teh-O (Pasal majority geng2 rewang smua stok nak gi Mekah kan,, so aku ikut ajerr laa request diorang... tabik!!.. Tabik!!)

malam tu satu meja makan 4 orang, meja aku Bak, Abg Muzamil, Aku ngan WAK SELAMAT....
(kalu yang ini laah wak selamat, lama dah aku menuntut ilmu silat ngan dier... hahahahha)

Past Tense sikit:
Wak Slamat nie indon kerja contract kat area umah aku, dia duk buat projek rumah fasa kat belah belakang nun.. yg belum siap lagi.. wak nie pakar plaster simen... wak buat kerja memang KLASSSS.. aku tgk dia levelkan simen plaster masa gotong royong surau dulu, mak aiiiii.. gila mcm machine siut tangan dia... muka Wak ni standard laa muka JAWA SURABAYA, gelap-gelap tak hitam, rambut tak kerinting pun, tegap badan wak nie.. dia tak duduk kat area rumah kongsi.. wak nie kira otai gak laa so dia nie sudah jadi tahap Supervisor dah nie.. so banyak laaa kuncu-kuncu bawah wak nie... Wak and the geng duk sewa rumah cam aku siut, corner lot lagi tapi fasa lain dari umah aku laa..... Wak sekarang dah maju, ader pakai Motor, ader pakai Kreta Saga Lama... and the best part abt wak is HE IS VERY HUMBLE from my view.. tu yg aku ngan dia timbul rasa HORMAT secara semulajadi... tak kira laa dia Indon ker, Indonesian ker, yang pastinye respect tu ader... aku biasa lerr... udah tgk buleh ngam ajee, CFM aku interview mcm-mcm... wak nie dah dekat 12 tahun dah kat Malaysia.. Umur dia dekat 40 lebih dah kut... bini wak ko jangan criter laa... (hahahahahha) indon standard lerrr, bini kat malaysia nie pakai konsep cam Mutaah pun ader aku tengok.... dulu wak masuk Haram gak, tapi sekarang dah halal dahh... siap bawak ngko paspport pegi makan malam tu.. hehehehhe...

Present Tense balik
malam tu aku Wak duk sebelah aku, elok ajer aman damai, tenang, bergembira, buleh blajar bahasa Jawa Asli.. siap nyanyi keroncong lagi... kira memang takde beza laaa antara aku, bak dan abg muzamil (we are malaysian) againts Wak Selamat (His Indonesian) aku pun tak sangka dalam umur aku sekarang, aku akan kenal orang2 yang tak budget langsung masuk dlm friend list ko (wahh, cam FB gitu.. hahahha) gila ko, who thought aku buleh berkawan ngan seorang Indon, kerja contract ngko.. mungkin orang lain pandang HIna golongan-golongan camnie.. maklumlaa udah panggil pun indon, nampak keji ajer macam laa kita yg cakap orang keji tu sempurna gak.... Hmmmmm... manusia..... tapi aku tak ah... aku buleh semayang sekali ngan wak nie, buleh lepak melawak ngan wak nie, buleh layan teh sekali ngan wak nie.. pasal kita semua tak kira bangsa, kulit sama je wak kat mata ALLAH....
kalu mak ngan bapak aku baca statement nie CFM dia tak caya laa anak dia sorang nie dah jadi tolerate giler bab-bab nie... hehehehehhe (maklumlaa dulu zaman memuda gi Picaddilly, ngan geng2 kelate pun aku gomo... ishhh nama pun bebudak masa tu....)

Aku cerite nie bukannye apa, pasal karang kalu takde aral melintang bulan 12 aku bakal ke Surabaya, Indonesia gi download Ilmu HItam jap... (hehehehhe.. tak ahh gi teman abang2 aku kat sa2 nie..) kena pulak baru lepas kes yg satu geng duk buat roadblock pakai buluh runcing jer ko, tahan, check lepas tu nak hantor balik orang malaysia kat Jakarta tempoh hari...
Tapi sekarang dah reda sikit dah pasal SWEEPING MALAYSIA lah, GANYANG MALINGSIA lah... heran gak aku, pasal apa laa geng2 indon nie jadi lagu tu??? berdasarkan pembacaan dan Pentakulan aku, aku rasa laaa MEDIA MASA kat indon lah sebenornye yg banyak influence dalam gerak gempur yg BUANG MASA nie..... (nak criter bab nie karang udah panajang berjela laa pulak... sambung topik lain laa yerr...)

risau gak dowh, nak pegi surabaya bulan 12 nie....
ye larr.. karang orang semua kalu gi Jalan obersea smua bawak balik fridge magnet sbg cenderamata, aku pulak bawak balik:

(senario yang TAHAP paling ngeri mungkin terjadi laaaa...)
Bini aku: Hi Yang..
Aku: Hi yang
Bini: Apa Ole-Ole awak bawak balik dari Surabaya
Aku: Laaa tak nampak ker nie... nie kan ada BULUH RUNCING kat DADA..
Bini aku: ???????

agak-agak kalu panggil TV3 suruh rakam wak slamat tgh makan duk sebelah-sebelah lagi ngko.. lepas tu buat LIVE ngan Tv Indon malam tu pun musti diorang akan cakap aku dah bayar Wak Selamat utk berlakon buat2 mesra ngan aku..... CFM Punyeer....

# sekarang aku tgh rasa bersalah pasal ari tu dia order gak tshirt rewang yang baru tapi MASYAALLAH macam mana laa aku buleh terlupa nak masukkan order dia dalam order list.. camno nie??? sapakah yg empunya T-shirt yang bakal bertukar hak milik selepas ini??? hahahahahhahaha...... "jaga-jaga ya CIk Salmah, Saya datang nie...." - masuk unsur-unsur criter Bujang lapuk sikit

0 comments: