CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, November 8, 2009

P.E.R.I.K.S.A (part I)

Korang pernah tak dengar kes laki bini dah lama kawin tapi TETIBA bercerai juga lepas ade orang ketiga??? Aku tgk kes nie biasa berlaku pada kehidupan mereka-mereka yang dah masuk tahap KAYA.. golongan2 sederhana ader gak kut tapi biasa diorang lepas periksa nie..

Periksa ni asalnye istilah yang datang dari tok guru aku pasal benda-benda KEJAHATAN nie.. hehehehehhe.. satu keadaan dimana pada korang dah kawin dah, anak dah ader (tak kira ler braper pun), masalah takde (isu kewangan sikit2 tu standard ler), hubungan ngan pak sendri mahupun pak mentua smua baik belaker, karier pun OK tgh cemerlang-gemilang-terbilang laki bini lak tu


TIBA-TIBA kehidupan korang didatangi oleh awek ker, balak ker.. tak kira status baik dari bujang, suami orang hingga lerr ke Duda... yang pada mulanye mungkin dah jahat dah nak ngorat kita, tak pun takde niat pun pada asalnye TAPI pasal udah nama pun P.E.R.I.K.S.A.. sekali Alllah test tengok kita lepas ker tak periksa nie.... aku ingat nie pun salah satu MECHANISM yang Allah gunakan untuk menguji tahap keimanan dan sifat tawaduk kita kat dierr ler.....

Aku pun tak tahu kenapa aku nie ramai geng-geng kejahatan aku yang suka mintak advice aku bab-bab nie.. aku jawab simple jerr.... „Ishhh ko tanye aku buat apa,, aku pun tak pernah kena PERIKSA nie lagi“.... heheheheh.. tapi yg cfmnye banyak benda dan scenario yang aku dengar pasal PERIKSA nie.. makcik sendri ngko, jiran rapat aku, budak opis aku, budak despatch yang rapat ngan aku dan bermacam lagi dan pelbagai bangsa laaa.. hidup 1 MALAYSIA....


Tetapi aku rasa laaa.. personally aku ingat aku pernah kena PERIKSA nie kut tapi aku nie jenis LOGIKA sikit.. kekadang tu aku pulak jadik confuse apa hal minah nie... buta ke apa nak sendeng2 kat aku nie... (gila ko mana logik, aku dah laa berjambang penuh kat muka, kalu rajin aku shave, kalu tak srupa wolverine jerr aku, perut boroi, sluar size 38 tetiba ader awek cakap dia BERAHI kat aku.. gilo ko opo ekau nie.. buto ko opo??? Ekau carik laaa orang lain tu HA,, semenggah sikit.. den dah kawin dah nie.. takdo maso den nak bercinto-cinto nie....kalu kawan-kawan bergurau tahap dewa buleh laaa ngan aku)


Kekadang aku slalu gak back to reality ngan bebudak opis aku... kalu sapa2 yg bujang cam Uddin tu takde hal laaa… kalu yg dah kawin ader anak.. aku slalu imaginekan kat diorang kalu betul pun dapat laaa awek mana-mana laaa... nak buat apa lepas tu???? Mcm mana nak divide masa poe bercinto... dah laa gua nie kalu buleh balik awal.. dengan segera aku blahhhhh dari opis pasal nak tgk muka anak2 kat umah??? Dah laa tak beberapa kaya, kalu srupo Sultan Brunei tu haaaa, buleh berlaku adil bagi rm10 ribu sorang buleh laaa kut TAPI belum tentu lagi kut.. den kalu kayo cfm den carik beli HUTAN SIIMPAN mana-mana kat belah Selangor nie.. den convert jadi FIELD buat main pengbol, biar Den jadi Operator, den charge murah-murah joo.... main + makan + 1000 pallet = den charge rm85.00 joo.. amcam??? hahahahhaha


Aku pun slalu pesan gak kat bini aku kawan biorler berpada, draw the line siap2 karang kamu mesra ngan orang, orang pulak silap paham ingat ko layan dia.. haaa masak beb.....

(sapa tak sayang bini woiiiiiii... hahahahahah)


Dia bukan apa, takut ader yang jenis main sampai tahap PERAH LIMAU tu yang tak tahan tu.. mcm mano nak lawan tu.. kalu kita nie jenis baca quran slalu, duk amal ayat pendinding amalan rasulullah buleh laa lepas kut… kalu setakat YANG ADOOOOO jerr.. camno tu???.. tu yang aku duk slalu doa lepas semayang mintak tulong dilindungi kami sekeluarga dari manusia-manusia yang berhati busuk yang ingin berbuat durja kat kluarga kami.. (Haaa tunggu apa lagi.. tulong AMIN utk aku skali… 1,2,3.. AMINNNNNNNN – alhamdulillah trima kasih pembaca smua..)


Ishhh mintak simpang lerr benda-benda nie smua dan aku doakan juga kat korang smua yg membaca ENTRY nie agar lepaslah kamu dari PERIKSA jenis nie… agak2 ader sesapa yg tgh baca nie JUGA tgh kena Periksa.. buleh laaa PM aku utk share isu nie.. mana lerr tahu with sharing might help you out from situation????


Aku pun dah jadi banyak CALL CENTRE dahh pasal periksa-periksa nie.. dan bermacam-macam Result dan analysis kertas periksa yang aku rasa aku buleh tulong bagi SOALAN BOCOR siap-siap kpd mereka yang tgh periksa…


Tapi ingat sekali lagi yeee,,, hanya kepada mereka yg telah bahagia berumahtangga yeaa… agak2 yang bujang ngan paper bujang pun tanye aku gak pasal soalan bocor,, TU BANGANG namanye… hehehehhehee.. udah bujang ko ngap ajee laa, udah ngam ajak aje kawin terus jangan korang berbinkan ABDULLAH pulak lepas periksa tu hehehehehehhe



uddin: Ishhh, bahaya nie bro.. rasa-rasa saya nie tgh PERIKSA nie

aku: rilek ler.. soalan Objektif ke, soalan Subjektif???

uddin: Objecktif takde hal lagi bro… nis subjektif yang payah nak lepas nie

(objektif ke subjektif ker, aku crite lain kali laah.. panjang siuuut aku nak type.. hahahahahahahh)



# - Den solit sikit cakap nogori, Tribute kat team Nogori pasal monang piala Malaysia kemarin

4 comments:

DR LOVE said...

mox.. namo den udah DR LOVE.. cam mano nak buek ni ???

bLuE bLeU said...

Pang, aku cuma nak share jer laa apa kawan kepada kawan aku penah citer ngan aku nii berkenaan hal P.E.R.I.K.S.A nih...dia dekat setahun tak dapat main ngan wife dia itupun atas alasan wife dia ada masalah kesihatan (ramai jer laki orang main ngan orang puang lain kunun alasang bini takmboh wi lah, kalau bini wi pun kata bini longgor lah macam macam lah) tapi aku respect aah mamat tu bila saja jer ditanya...weiii lu camana lu tahan satu tahun tak main dengan wife lu, pastu lu boleh setia dengan dia haa..boleh tahan ker???
Ko tau dia jawap per Pang?
''Sepuluh tahun dia kasi aku main dengan dia, sejak bercinta lagi. Takkan satu tahun pun aku tak boleh tahan???'' Errr..mamat tu India lah bukan Melayu. But still...
''i

m.o.x said...

Hmmmmm.. ke monopause belaker dowh kut membe mu tu??? hahahahhaha.. ngan laki nie mu jangan caya ngat, dapat bini comel lawo pung belum tentu setia lagi.. carik alasan pelbagai.. aku no comment bab tu TAPI

erkk tapi aku laki gok.. guaner criter nie??????

Unknown said...

Aku pun slalu pesan gak kat bini aku kawan biorler berpada, draw the line siap2 karang kamu mesra ngan orang, orang pulak silap paham ingat ko layan dia.. haaa masak beb.....