CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, November 17, 2009

nie kes tengah P.E.R.I.K.S.A (part II)

(Kalu korang dah baca pasal periksa PART 1.. haaa nie ader sambungan dari post yang dulu)


aku duk tertriger nak tulis criter pasal periksa-periksa nie bukan sesaja.. tapi memang sesaja pun, pasal banyak sgt membe-membe aku kena.. tu yang aku buat entry dalam blog aku tu.. tapi


TETIBA…

Aku dikejutkan ngan criter seorang hamba Allah nie… mamat X nie udah kawin dan ader bini cun.. cfm cun tapi tak pakai tudung ler.. mamat nie pun pangkat besor gak lerr tapi aku dengor briter dia ader affair ngan minah lain... couple nie masuk under kategori WEEKEND HUBBY and WIFE pasal sorang duk barat, sorang lagi duk kat selatan (sikit ajer tapi selatannye)

KENAPA

Criter Curang tu aku dah biasa dengar dah dalam masyarakat kita nie.. tapi Cuma aku nak kupas KENAPA still buleh terjadi camtu..

  • nak kata bini dia tak lawa.. ishhhh kalu jadi janda mau beratur gak geng2 toyboy nie offer service kat bini dia nie
  • nak kata bini tak buleh beranak.. ishhh udah masuk 2 dah, walaupun gap nye jauh TAPI consider ok lerrr dari yg kawin berpuluh tahun tapi tak ader cahaya mata
  • nak kata takde understanding.. ke Jadahnye udah nak masuk 10 tahun dah wedding dia... dan rasanye berdasarkan criter dan gambor2 depa rasanye there were having a good life as a family


ker pasal hujung minggu aje jumpa itu yang buat ader kureng sikit kasih sayang jadi drop laa sikit volumenye.. (background lagu "KASIH TERCIPTA“ – faizal tohir) tapi zaman sekarang comunication is not an issue rasanye.. kerna dari video call, email, msg, smua dah takde halangan dah sekarang.. so tak leh nak kata gak... udah korang agree nak life mcm tu, so akibat dan musibatnye kena laa tanggung jugak...


COMPARISON luaran

pompuan yg dia ader affair tu tgk dari gaya kat gambor nampak mcm ajer lerr.. (nampak ajer Ok.. pasal aku tgk gambor ajeee.. perilaku tak tahu) nampak cam Extra-va gak.. ngan free-hair, ader kaler-kaler sikit.. seksi!!! Hmmm tak nampak sgt ler. Tak tahu lerr kalu kat luar jenis pakai skirt pendek belah tak hingat ngan tube aje.. (but that’s not sexy to me, that is Bitchy!!!.. heheheheh)


bini dia pulak tak pakai tudung gak, nak kata seksi.. tak seksi mana pun (mungkin dia choose not tu pakai seksi-seksi kut.. kalu pakai seksi, mau bukak spek mata geng2 buta yg main muzik kat tepi lrt masjid jamek tu tgk bini dia…) rambut takde lerr kaler-maler.. kira luaran sama spec aje laaa kut sibini dan sipompuan nie…


COMPARISON dalaman

ker pasal dalaman yang membezakan antara siIsteri dan siBitchy nie??? Aku bab-bab nie rasanye kalu ITU laa yg menyebabkan mamat nie memilih untuk CURANG ngan bini dia... adakah Ia satu alasan yang munasabah...

memang tak dinafikan dalam hubungan laki isteri nie termasuk laaa aku sendri.. kekadang attitude bini/laki kita memang tak sempurna.. mesti ader loop-hole punye.. tu yang Allah pairkan manusia nie untuk melengkapi satu sama lain (aku rasa laa.. tapi still kes perceraian meningkat jugak dalam umat Adam nie..)


  • adakah kerna si isteri nie jenis kategori mulut TERcelupar tak kena tempat ala-ala mcm tak respek ngan laki dia yang membuatkan siSuami cuba mencari dan merasa EGOnye serta INTEGRITY tercalar maka membuatkan dia cuba melepaskan marahnye itu dgn buat affair ngan pompuan lain
  • atau adakah kerana bini dia degil taknak balik duk ngan dia kat kg, membuatkan dia rasa LONELY pasal takde bantal peluk memalam tu yang melancarkan lagi proses menSYAITANIsasi kan hubungan terlarang itu??

Kekadang tu joker laa manusia nie.. memang laaa laki/bini kita tak perfect... tapi udah kawin ngan dia.. baik buruk dia kena laa trima.. jangan bab baik aje ko sanjung, masuk bab buruk pasangan kita, kita cuba jadikan alasan utk buat benda lain.. kan tak Un-Ethical tu..????


aku bab nie yang aku slalu teringat pesan atuk aku tu…

  • kekadang jangan pandang sangat benda yg kat ATAS,, pandang jugak benda ygang kat BAWAH nie…..
  • Jangan trima yang PUTEH, terima juga yang HITAMNYE… ishhhh gile philosophical atuk nie….

Atau sebenarnye MAMAT X nie sebenarnye telah FAIL dalam P.E.R.I.K.S.A. paper nie??????


Ending criter diorang aku tak tahu lagi apa kesudahannye.. all the best to them.. hopefully they can settle off peacefully. Pasal masing-masing dah tua.. dah masuk kategori nak fikir MCM MANA CARANYE untuk mendapatkan HAJI MABRUR.. hahahahahhaha. Tapi nak buat camne udah Allah bagi periksa kat pasangan diorang nie…. Selamat BERDAMAI wahai pasangan tersebut... insyallah.. amin



FINISHING

Bila masuk bab-bab rundingan nie...

aku slalu kena taruk ngan abg long aku.. nak settle problem nie senangnye make sure sebelum masuk BILIK RUNDINGAN tu ko kena buang siap2 korang punye EGO BANGSAT tu baik Laki mahupun Bini.. baru leee cerah sikit minit mesyuarat tu nanti…


tapi pernah gak aku buat2 tanye soalan nie kat abg long aku… “Bro, kalu curang setakat sms, main2 email, kluar makan2 buleh tahan lagi bro EGO BANGSAT bulehla set aside dulu TAPI kalu dah masuk tahap curang main kat atas katil umah sendri… ke jadahnye nak buang EGO BANGSAT lagi,, cfm makan penampor dulu baru criter pasal rundingan….”

Kali nie abg long aku pulak yang terdiam....


Dan untuk pengetahuan smua, mamat yang kat B nie aku tak kenal sgt pun.. hahahahahha.. pasal takde apa nak tulis kan.. so aku henyak aje lerrr tulis.. try to evaluate and analysis permasalahan diorang nie.. mana laa tahu sedikit sebanyak dari pada benda nie kita buleh ambil iktibar dan peringatan untuk diri kita sendiri yang belum kena PERIKSA paper mcm nie lagi……kalu udah amik lepas tu pass ngan flying kaler.. hahahahhaha.. tahniah laaa… itu sahaja Objektif aku..


(heheheh.. silap letak gambar laa pulak.. hehehehehhe)


Nota kaki

membe aku sorang pernah criter kat aku dia kerja Oil & Gas kat offshore kira slalu outstation gak.. sebulan 2 kali ajer baru balik.. bini dia memang ramai orang ngendeng, maklum laa masuk kategory CHANTEK nie.. tapi dah lebih 5 tahun dah life dia mcm nie.. aku rapat ngan laki bini nie.. pernah gak aku melawak ngan diorang nie... bagus laa korang takde masalah pun duk berjauhan.. Membe aku jawab simple je... "Amalannye senang je mox,, make sure laki bini slalu baca Quran (ader surah yang memang untuk mengukuhkan kasih sayang nie.. nanti laaa aku kena check balik ngan dia.. dia kata itu aje laa yg dia bergantung selain solat dan doa) aku terus terdiam.. pasal aku kategori PJJ baca quran nie tu yang sengih ajerr kena betah.. hahahahahha.. bisa.. bisa.... Main masuk pakai petua Islam nie kalu tak tak lepas gak periksa nie, tak tahu lerr......

2 comments:

wtf said...

soalan untuk malam ini ialah:-

antara aku, si bini dengan si bitchy... SIAPAKAH YANG PALING CHANTEK??!!

wakakakakaka....

m.o.x said...

hahahahhaha.. camne nak jawab tu.. hahahahahhahaa....