CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, November 18, 2009

Kini ku mengerti.....

MALAM TADI......


hujan makin lebat kat luar,
udah hujan biasa ler siaran astro pun cfm mcm SIYE,
anak-anak sudah tertido depan tv,
bini aku tgh baca novel,
aku pulak tgh sidai baju,
aku masuk bini aku sengih kat aku,
aku pulak senyum kat bini aku....
ingat baru nak bukak internet,
ingat baru nak update blog,
ingat baru nak gi chatting,
ingat baru nak bukak FB,


(Tetiba lepas tu aku TER-Flashback)


kini ku mengerti kenapa Tok aku dulu,
beranak banyak anak,
tu zaman takde astro,
tu zaman takde TV,
tu zaman takde Internet,
rumah pulak berdindingkan kayu,
confirm sejuk,
atap pulak pakai zink,
confirm bising,
jadik sound proofing,
kalu dah Hujan nak buat apa lagi,
kalu atuk balik dari surau nak buat apa lagi,
tok tgk muka toki aku,
toki tgk muka tok aku,
sengih muka tok aku,
senyum bibir toki aku,
udah diajaknye tido,
takkan peluk kosong aje,
udah hujan lebat diluar sana,
baik buat sesuatu,
maka pergi melayari bahtera dikala malam dingin..
(scene cam criter dulu: Gambar bunga ros tetiba layu dengan gambar kuda tgh berlari)



PAGI NIE...


aku tersenyum puas
memikirkan pasal malam tadi...
kini ku lagi mengerti,
Kenapa adik beradik mak aku ader 9 orang,
aku baru nak buat yang no.3,
hehehehehehhehe..... (sengih puas)

2 comments:

hazimi said...

aku kalau mlm hujan. aku sengih kat bini aku..bini aku sengih kat aku.. anak aku sengih kat ktorang.. takde takder..hujan tak hujan nak kena melayan dia sampai 2,3 pagi jugak

m.o.x said...

payah-payah bagi ubat batuk ajer soh anak ko tido dulu....